ОП "СПИОПТ"
ОБЩИНСКИ ПАЗАРИ
ДИМИТРОВГРАД
BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussianTurkish


НОВИНИ -
РОСИЦА ЗАХАРИЕВА, УПРАВИТЕЛ НА „АЛИАНА” ЕООД – ХАСКОВО:
КРИЗАТА НЕ БИВА ДА НИ ДЕМОТИВИРА, ЯПОНИЯ Е ПРИМЕР
14.04.2011 | Интервю


ВИЗИТКА



Росица Захариева е икономист, управител, заедно със съпруга си на „Алиана” ЕООД  – Хасково. С бизнес се занимава от 18 години, колкото е летоброенето на семейната фирма. Започват с внос на платове, но от 3 години развиват производство на спално бельо и олекотени завивки със силиконов пух. Изградили са модерна фабрика в областния град, имат представителни магазини в цялата страна. Изделията на „Алиана” са със запазената марка Roxyma dream.



-         Г-жо, Захариева управител сте една от големите фирми, които развиват дейност на Неделния пазар в Димитровград. Смятате ли, че той е  привлекателно място за бизнес?



-         Фирмата ни е с 18 годишна история и приблизително от толкова време имаме поглед върху пазара, макар, че в началото присъствахме индиректно. Внасяхме платове, с които наши клиенти от пазара работеха. Първите години беше добре, но със засилването на китайския внос ситуацията се промени. Продажбите и тук, и на „Илиянци” рязко намаляха. А малкият бизнес разчита на ниска цена, малка печалба, голям оборот. Притиснат ли го разходите става уязвим. Конкуренцията също си казва думата, най-вече защото малките производители гледат едни от друг – ако моделът на съседа ти върви, да го копираш, да свалиш цената и да си над него. Това не е стратегия за бизнес! Не бива да гледаш другите, а да правиш нещо по-различно и по-хубаво. Това клиентът ще го оцени. Трябваше да се мисли за преориентация. Стигнахме до идеята за производство на спално бельо. Решихме, че ще държим на качеството, затова оборудвахме  фабриката с възможно най-добрите машини. Създадохме и мрежа от магазини, единият от които е на пазара в Димитровград. Питате ме дали го възприемам като добро място за бизнес? Да, защото той подпомага развитието на много фирми. Особено малките които не могат да си позволят магазин с висок наем. Ако не е пазарът много от тях не биха могли да работят. Лошото обаче е, че и тук стана много трудно…



-         Вие как виждате своите позиции тук? Към какви клиенти сте ориентирани?



-         Стремим се да обхванем целия спектър – да предлагаме луксозни изделия за хората с възможности и достъпни като цена за масовия потребител. Което не значи, лошо качество за втората група. Пухеният пълнеж е един и същ. Разликата е единствено в плата на завивката. Това е виждането ни и за вътрешния, и за външния пазар, а ние изнасяме в доста страни – Гърция, Франция, Русия, Украйна, Хърватска, Италия. Сега имаме предложение да открием офис и в Шанхай. Цените, естествено са различни и ако един луксозен комплект в България е 150 – 250 лв. в Москва стига до 900 евро.



-         Като вашата стока предлагат много фирми. Как възприемате конкуренцията?



-         Лично аз не мога да кажа, че конкуренцията ме притеснява. Наистина, опитват се някои от колегите да копират наши неща, но ние веднага разработваме други. Просто им оставяме стария модел. Скоро забелязах, че хубавите ни щампи ги копират в Турция на евтини платове. И понеже няма как да обясним на всички, че става дума за различно качество, защото материята е по-важна от щампата, спряхме тези модели и ги сменихме с други.



-   Какво място отделяте на рекламата във вашата фирма? Важна ли е тя и за малкия бизнес?



-   Изключително важна, стига да може да си я позволи фирмата. Ние отделяме на рекламата голямо внимание. Неотдавна клип вървя по Нова телевизия, сега – в Планета, готвим и радио-вариант. По отношение на завивките Roxyma dream e сравнително нова марка и, за да се наложи, трябва да привлече вниманието на клиентите.



-   Големите фирми имат възможност за маркетинг и стратегии, вие може би също го правите? Съветът ви към колегите? Грешно или оправдано е да се отделят за маркетинг големи средства? И може ли да се прави с малки? На пазара, да кажем… 



-   Да, проучване може да се прави дори без разходи. В нашия магазин на димитровградския пазар, а и в останалите, разбира се, момичетата питат съответния нов клиент по какъв начин е стигнал до нас – случайно, подтикнат от дадена реклама, по препоръка… Отговорът се записва. Така винаги разполагаме с информация, която помага за оптимизиране на продажбите. Това могат да го правят всички. Не изисква средства, нито кой знае колко време. А съветът към колегите – правете това, което не правят останалите, предлагайте нови модели, ако искате да сте интересни, ако искате повече клиенти. С една и съща стока това няма как да стане. Нещата си имат логика, която трябва да се спазва.  Говорихме за лесния път – да продаваш модели или стока като съседа, защото на него му върви. Но така се изконсумират идеите и клиентът губи интерес. Чувала съм коментари: „В Димитровград на пазара?  Ами там навсякъде е едно и също!” Не бива да е така,  подобно отношение работи срещу всички нас.



-   Много търговци се оплакват от кризата и от това, че са принудени да свиват производството, да съкращават персонал. При вас как е?



-   Ние имаме ръст на оборотите в сравнение с миналата година. Но това се дължи на многото нови артикули, които пуснахме. А и открихме още магазини. Кризата си е криза, работата си е работа, тя не бива да спира. Гледаш ли само негативно не може да постигнеш успех. Напротив, трябва да се работи повече и по-качествено. Кризи е имало и през военно време. И търговия е имало тогава. Япония пък ни дава прекрасен пример сега. Дошлото – дошло, изправиха се на крака след земетресението, обединиха се и започнаха да възстановяват разрушеното.



Цялото интервю - във в-к "На пазар в Димитровград" в събота   



автор: Интервю на Христо ЦВЕТКОВ
добави: Twitter Google Yahoo
Пети октомври не е работен ден за Неделен пазар,
поради провеждането на извънредните парламентарни избори
01.10.2014 | На фокус
Пети октомври няма да бъде работен ден за пазарите на територията на Димитровградска община, припомнят на търговците и гостите им от ръководството на ОП СПИОПТ. Останалите дни - петък и събота са с традиционното време за извършване на търговска дейност - от 6.00 до 16.00 ч. Продължават проверките за неговото съблюдаване. Миналата седмица бяха санкционирани всички, които нарушиха правилника за вътрешния ред на тържището. И тази представители на ...
Съдовете с незалепващо покритие и аркопалът са за предпочитане
Домакините могат да направят своя избор
28.09.2014 | На фокус
Есента е сезонът и на по-интензивния живот в дома. А това означава  повече престой в кухнята и изненади за семейната трапеза. Добрата домакиня винаги има нужда от добри условия за готвене, а това означава - подходящи кухненски съдове и прибори. На няколко павилиона на Неделен пазар можете да направите избор на такива. Ако тавичката за печене ви е остаряла, потърсете нова. Тук предлагат такива с незалепващо покритие. Големината и формите им...
Джинсите крачка преди дънките
Има богат избор на модели на Неделен пазар
27.09.2014 | На фокус
Няма нищо по-хубаво от лошото време, нали? Днес на пазара е сравнително спокойно, защото посетителите не са много. Но търговците са на поста си и имат желание и възможност да ви обърнат повече внимание. Есента предполага друг тип дрехи и съм сигурна, че вече обикаляте и избирате своите. Панталоните, които през последните години масово навлязоха в модата и сред жените, сега са преференциална стока. Производители и търговци предлагат изобилие от...
Механа "МАЦА" търси кухненски работник
26.09.2014 | На фокус
Събствениците на механа "Маца" отправят покана към всички, които се интересуват от работа и имат възможност за това, да се обадят на тел. 0890/325 857. Работното време е съобразено с това на Неделен пазар. Заведението е едно от популярните на тържището - тук се приготвят ястия и десерти с продукти от личното стопанство на собствениците. Няма ограничения за за еманена длъжността, освен добро физическо здраве. Заплащането е по договаряне.
Ред на пазара ще има, взели сме мерки за това,
казва гл. технически организатор на ОП СПИОПТ, Ангел Колев
26.09.2014 | На фокус
Както вече ви съобщихме, започнаха инициативите по подобряване организацията на работа на Неделен пазар. От този петък, 26 септември, работното време, регламентирано със заповед на кмета на общината, Иво Димов, ще се спазва стриктно. За тази цел, служители на "Общинска полиция" и на пазара дават дежурства и контролират кой от търговците нарушава правилата. Вече има наложени глоби на тези, които са проявили инициатива и работят във време,...
Днес ръководството на пазара и "Общинска охрана" въдворяват ред
Засилен е контролът по отношение на работното време
25.09.2014 | На фокус
Ръководството на ОП СПИОПТ и служителите на "Общинска охрана" засилват контрола по отношение спазване на работното време на Неделен пазар. Известно е, че в началото на всяка година с кметска заповед се регламентира времето, през което се извършват покупко-продажбата на тържището. А то е: в петък, събота и неделя от 6.00 до 14.30 ч. Знае се, че тя важи за всички, които притежават места на него. Тази мярка е наложена от сигнали на собствениците на...
5-ти октомври е неработен ден за Неделен пазар
Това е денят на парламентарните избори
24.09.2014 | На фокус
Пети октомври е неработен ден за общинските пазари, съобщават от ръководството на ОП СПИОПТ. Тогава е датата на провеждането на Парламентарни избори 2014. На този ден няма да бъде извършвана търговска дейност нито на Неделен, нито на Автопазара. Заповед на кмета на общината, Иво Димов, регламентира това решение. Следващата седмица - 10, 11 и 12 октомври са нормални работни дни за търговците и дни за покупки и потребление на гостите и посетите им.
Мъжете и есента
Зеленото е модерното през този сезон
21.09.2014 | На фокус
Днес е типичнен есенен ден - влажно и хладно. Пазарът обаче е оживено място, защото хората започват да избират дрехи за сезона. Добрите съпруги вече подновяват или обогатяват гардероба на половинките си. Хубаво е да знаят, че тази година модният цвят за мъжете е зеленият. Той е актуален във всякакви нюанси и за всички видове облекла - включително и връхни. По-смелите могат да се доверят на дизайнерите и да потърсят за половинката си дрехи в...
Рекламата търси място на димитровградския пазар
Все повече търговци й отдават значение
20.09.2014 | На фокус
Добрият търговец знае - стоката се продава по-лесно, ако е в добър търговски вид, ако има реклама за нея, ако е поднесена в хубава опаковка. Далеч във времето останаха смачканите дрехи, които ни предлагаха понякога и без опаковка. Прави впечатление, че навлизащите в професията търговци отделят средства и време за рекламиране на стоките си. При обиколка на Неделен пазар ще видите, че все повече стават магазините, които имат естетически вид: чисти,...
Маратонки, якета и дънки - хит на пазара
Днес най-много се търсят тези стоки
19.09.2014 | На фокус
Късно снощи започна петъчната търговия. На паркингите около Неделен пазар можеха да се видят бусове и коли с регистрация от всички краища на страната. Всеки от търговците тръгна по познати маршрути, за да напазари по най-бързия начин, за да тръгне по обратния път. Петъкът седмицата храни, мъдрува търговец от Кърджалийско. От години зареждам магазина си със стоки от този пазар. Отначало ходех на Илиянци, но там хем е далеко, хем алъш-вериша по - не...
Страница: 123456>>
Община "Димитровград"
Всички права запазени © 2014