ОП "СПИОПТ"
ОБЩИНСКИ ПАЗАРИ
ДИМИТРОВГРАД
BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussianTurkish


НОВИНИ -
РОСИЦА ЗАХАРИЕВА, УПРАВИТЕЛ НА „АЛИАНА” ЕООД – ХАСКОВО:
КРИЗАТА НЕ БИВА ДА НИ ДЕМОТИВИРА, ЯПОНИЯ Е ПРИМЕР
14.04.2011 | Интервю


ВИЗИТКА



Росица Захариева е икономист, управител, заедно със съпруга си на „Алиана” ЕООД  – Хасково. С бизнес се занимава от 18 години, колкото е летоброенето на семейната фирма. Започват с внос на платове, но от 3 години развиват производство на спално бельо и олекотени завивки със силиконов пух. Изградили са модерна фабрика в областния град, имат представителни магазини в цялата страна. Изделията на „Алиана” са със запазената марка Roxyma dream.



-         Г-жо, Захариева управител сте една от големите фирми, които развиват дейност на Неделния пазар в Димитровград. Смятате ли, че той е  привлекателно място за бизнес?



-         Фирмата ни е с 18 годишна история и приблизително от толкова време имаме поглед върху пазара, макар, че в началото присъствахме индиректно. Внасяхме платове, с които наши клиенти от пазара работеха. Първите години беше добре, но със засилването на китайския внос ситуацията се промени. Продажбите и тук, и на „Илиянци” рязко намаляха. А малкият бизнес разчита на ниска цена, малка печалба, голям оборот. Притиснат ли го разходите става уязвим. Конкуренцията също си казва думата, най-вече защото малките производители гледат едни от друг – ако моделът на съседа ти върви, да го копираш, да свалиш цената и да си над него. Това не е стратегия за бизнес! Не бива да гледаш другите, а да правиш нещо по-различно и по-хубаво. Това клиентът ще го оцени. Трябваше да се мисли за преориентация. Стигнахме до идеята за производство на спално бельо. Решихме, че ще държим на качеството, затова оборудвахме  фабриката с възможно най-добрите машини. Създадохме и мрежа от магазини, единият от които е на пазара в Димитровград. Питате ме дали го възприемам като добро място за бизнес? Да, защото той подпомага развитието на много фирми. Особено малките които не могат да си позволят магазин с висок наем. Ако не е пазарът много от тях не биха могли да работят. Лошото обаче е, че и тук стана много трудно…



-         Вие как виждате своите позиции тук? Към какви клиенти сте ориентирани?



-         Стремим се да обхванем целия спектър – да предлагаме луксозни изделия за хората с възможности и достъпни като цена за масовия потребител. Което не значи, лошо качество за втората група. Пухеният пълнеж е един и същ. Разликата е единствено в плата на завивката. Това е виждането ни и за вътрешния, и за външния пазар, а ние изнасяме в доста страни – Гърция, Франция, Русия, Украйна, Хърватска, Италия. Сега имаме предложение да открием офис и в Шанхай. Цените, естествено са различни и ако един луксозен комплект в България е 150 – 250 лв. в Москва стига до 900 евро.



-         Като вашата стока предлагат много фирми. Как възприемате конкуренцията?



-         Лично аз не мога да кажа, че конкуренцията ме притеснява. Наистина, опитват се някои от колегите да копират наши неща, но ние веднага разработваме други. Просто им оставяме стария модел. Скоро забелязах, че хубавите ни щампи ги копират в Турция на евтини платове. И понеже няма как да обясним на всички, че става дума за различно качество, защото материята е по-важна от щампата, спряхме тези модели и ги сменихме с други.



-   Какво място отделяте на рекламата във вашата фирма? Важна ли е тя и за малкия бизнес?



-   Изключително важна, стига да може да си я позволи фирмата. Ние отделяме на рекламата голямо внимание. Неотдавна клип вървя по Нова телевизия, сега – в Планета, готвим и радио-вариант. По отношение на завивките Roxyma dream e сравнително нова марка и, за да се наложи, трябва да привлече вниманието на клиентите.



-   Големите фирми имат възможност за маркетинг и стратегии, вие може би също го правите? Съветът ви към колегите? Грешно или оправдано е да се отделят за маркетинг големи средства? И може ли да се прави с малки? На пазара, да кажем… 



-   Да, проучване може да се прави дори без разходи. В нашия магазин на димитровградския пазар, а и в останалите, разбира се, момичетата питат съответния нов клиент по какъв начин е стигнал до нас – случайно, подтикнат от дадена реклама, по препоръка… Отговорът се записва. Така винаги разполагаме с информация, която помага за оптимизиране на продажбите. Това могат да го правят всички. Не изисква средства, нито кой знае колко време. А съветът към колегите – правете това, което не правят останалите, предлагайте нови модели, ако искате да сте интересни, ако искате повече клиенти. С една и съща стока това няма как да стане. Нещата си имат логика, която трябва да се спазва.  Говорихме за лесния път – да продаваш модели или стока като съседа, защото на него му върви. Но така се изконсумират идеите и клиентът губи интерес. Чувала съм коментари: „В Димитровград на пазара?  Ами там навсякъде е едно и също!” Не бива да е така,  подобно отношение работи срещу всички нас.



-   Много търговци се оплакват от кризата и от това, че са принудени да свиват производството, да съкращават персонал. При вас как е?



-   Ние имаме ръст на оборотите в сравнение с миналата година. Но това се дължи на многото нови артикули, които пуснахме. А и открихме още магазини. Кризата си е криза, работата си е работа, тя не бива да спира. Гледаш ли само негативно не може да постигнеш успех. Напротив, трябва да се работи повече и по-качествено. Кризи е имало и през военно време. И търговия е имало тогава. Япония пък ни дава прекрасен пример сега. Дошлото – дошло, изправиха се на крака след земетресението, обединиха се и започнаха да възстановяват разрушеното.



Цялото интервю - във в-к "На пазар в Димитровград" в събота   



автор: Интервю на Христо ЦВЕТКОВ
добави: Twitter Google Yahoo
Автопазарът - място за мъже
Тук представителите на силния пол могат да намерят всичко необходимо
24.08.2014 | На фокус
Лятото преваля. В края на август повечето от жителите на града вече са се завърнали. Неделята е ден за отдих и разходки. А каква по-добра разходка от пазара. Днес от ранна утрин паркингите на Автопазара се напълниха. Навсякъде е пълно с народ. Както обикновено, представителите на силния пол са повече. Тук е тяхното царство. Най-голямата група, естествено, е пред автомобилите. А те са в изобилие- всякакви марки, на различна "възраст", с...
Съботно
Днес е денят на приятелски срещи и разходки на Неделен пазар
23.08.2014 | Актуално
Съботно. Това значи, че на Неделен пазар можеш да срещнеш повече гости и посетители, отколкото търговци. Уморени от слънцето и ранното ставане в петък, днес част от тях не са на тържището. На зеленчуковия сектор почти няма хора зад щанда. През едно са затворени и павилионите в секторите. Оживено е само на улиците, където са така наречените големи търговци. Тук се предлага всичко и по много. И хората идват, защото винаги намират по нещо необходимо,...
Петък пазар
Днес най-много работа имат търговците на дрехи, казват колегите им
22.08.2014 |
Тази вечер пазарът започна в 1.30 с Недялка Керанова, коментира собственичка на жилище на ул. "Ивайло" пред павилион за домакински препарати. Госпожа, това е пазар, хората идват от цяла България, не могат да чакат да се съмне, контрира я човекът зад щанда. И се захвана една препирня... Днешния петък е времето преди всичко на търговците -  и си личи. Почти всички са отворили магазините си и чакат клиенти. Пазарлъкът върви трудно, казва...
Предчувствие за празник
Димитровград се готви да отпразнува 67-годишнината си
21.08.2014 | На фокус
Още една година в биографията си ще прибави нашият град. На 2 септември тържествено ще бъде отбелязана 67-годишнина от неговото създаване. Всяка година на този ден първостроителите се връщат назад във времето, когато с ентусиазъм и надежда са градили селището на своята младост. Днес му се радват потомците. В интерес на истината те рядко се сещат да изминатия път. Живеят с проблемите му сега. И празнуват. Какво се очаква да съпреживеят тази...
Всяко благоустройство на Неделен пазар е в помощ на търговците
Новият паркинг е почти готов, някои се ползват от добрите условия за паркиране на автомобилите
20.08.2014 | На фокус
Всяко ново нещо е хубаво - доказателство за това е и новопостроеният паркинг на Неделен пазар. Далеч във времето остана чекалираното пространство между блоковете на "Ивайло", което по време на есента и зимата се пълнеше с вода и сняг, а колите бяха безразборно паркирани. От месец е почти готов новият паркинг - просторен, асфалтиран, разграфен и добре осветен. Добре, че осветиха тоя паркинг - нощно време тука си беше тъмница, коментира...
Мястото, където всичко можеш да си купиш
На Неделен пазар има клиенти и гости от цялата страна
17.08.2014 | На фокус
Днес пазарът е много оживен. Гълчавата е голяма, настроенитето - добро. На търговците - защото пред щандовете им се тълпят хора и купуващите са повече. На гостите и гражданите - защото хладният ден позволява спокойно да обиколят всички сектори, да огледат стоката и да изберат онова, което им трябва. Какво се търси, попитах няколко собственици на магазини. Всичко, беше отговорът. Повечето хора гледат и избират. Купува се най-необходимото. Мина...
Жегата пречи и на търговции потребители
Горещините и летните отпуски - враг на търговията
16.08.2014 | На фокус
Горещините и летните отпуски са враг на търговията, казват работещите на Неделен пазар. Тая седмица не тръгна добре - тоя пек ни гони рано от работа, хората спестяват пазаруването, защото се пазят от топлото, казва всеки втори на тържището. Уморени от слънцето, те чакат своите клиенти и са недоволни, защото търсенето през август е по-слабо. Старите пазарджии успокояват новаците, че по традиция този месец е отпускарски. Но признават, че тая година...
Днес е Успение Богородично
На Неделен пазар го отбелязват с парче диня, халба бира и кафе
15.08.2014 | На фокус
Днес почитаме големия християнски празник Успение Богородично. Според светото писание това е денят, когато Божията майка напуска земния живот, за да отиде при сина си. Според народната традиция на днешния ден не се работи, хората посещават църква, правят курбани и раздават за здраве. Болните посещават и нощуват на свети места, за да измолят здраве. На този ден мелят новата реколта жито. Домакините правят обредни хлябове за празника и...
Празникът на града започва на 27 август
Изненади обещават на жителите на града организаторите му
14.08.2014 | На фокус
Тази година празниците на родния край ще започнат на 27 август (сряда). Те ще продължат до 4 септември. По традиция ще започнат със спортни състезания. Оганизаторите му обещават изненади за жителите на града. В парк "Марица" ще бъдат монтирани детските кътове и атракциони, заведенията за обществено хранене и павилионите за подаръци. Празничната програма е вече готова, предстои официалното й оповестяване чрез медиите, казват...
Внимателно в жегата!,
предупреждават търговци и гости на пазара от медицинската служба на ОП СПИОПТ
13.08.2014 | Актуално
Според прогнозите тази и следващата седмица ще бъдат откровено горещи. От медицинската служба на ОП СПИОПТ напомнят на търговците и гостите, които са на Неделен пазар и Автопазара, че трябва да се съобразяват с метеорологичните условия. - Жегите са особено  опасни за хората на възраст и с хронични заболявания. Ето защо, в горещините на пазар се ходи рано сутрин. Преди да тръгнете, вземете си ежедневните лекарства, както и резервно хапче -...
Страница: 123456>>
Община "Димитровград"
Всички права запазени © 2014