ОП "СПИОПТ"
ОБЩИНСКИ ПАЗАРИ
ДИМИТРОВГРАД
BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussianTurkish


НОВИНИ -
РОСИЦА ЗАХАРИЕВА, УПРАВИТЕЛ НА „АЛИАНА” ЕООД – ХАСКОВО:
КРИЗАТА НЕ БИВА ДА НИ ДЕМОТИВИРА, ЯПОНИЯ Е ПРИМЕР
14.04.2011 | Интервю


ВИЗИТКА



Росица Захариева е икономист, управител, заедно със съпруга си на „Алиана” ЕООД  – Хасково. С бизнес се занимава от 18 години, колкото е летоброенето на семейната фирма. Започват с внос на платове, но от 3 години развиват производство на спално бельо и олекотени завивки със силиконов пух. Изградили са модерна фабрика в областния град, имат представителни магазини в цялата страна. Изделията на „Алиана” са със запазената марка Roxyma dream.



-         Г-жо, Захариева управител сте една от големите фирми, които развиват дейност на Неделния пазар в Димитровград. Смятате ли, че той е  привлекателно място за бизнес?



-         Фирмата ни е с 18 годишна история и приблизително от толкова време имаме поглед върху пазара, макар, че в началото присъствахме индиректно. Внасяхме платове, с които наши клиенти от пазара работеха. Първите години беше добре, но със засилването на китайския внос ситуацията се промени. Продажбите и тук, и на „Илиянци” рязко намаляха. А малкият бизнес разчита на ниска цена, малка печалба, голям оборот. Притиснат ли го разходите става уязвим. Конкуренцията също си казва думата, най-вече защото малките производители гледат едни от друг – ако моделът на съседа ти върви, да го копираш, да свалиш цената и да си над него. Това не е стратегия за бизнес! Не бива да гледаш другите, а да правиш нещо по-различно и по-хубаво. Това клиентът ще го оцени. Трябваше да се мисли за преориентация. Стигнахме до идеята за производство на спално бельо. Решихме, че ще държим на качеството, затова оборудвахме  фабриката с възможно най-добрите машини. Създадохме и мрежа от магазини, единият от които е на пазара в Димитровград. Питате ме дали го възприемам като добро място за бизнес? Да, защото той подпомага развитието на много фирми. Особено малките които не могат да си позволят магазин с висок наем. Ако не е пазарът много от тях не биха могли да работят. Лошото обаче е, че и тук стана много трудно…



-         Вие как виждате своите позиции тук? Към какви клиенти сте ориентирани?



-         Стремим се да обхванем целия спектър – да предлагаме луксозни изделия за хората с възможности и достъпни като цена за масовия потребител. Което не значи, лошо качество за втората група. Пухеният пълнеж е един и същ. Разликата е единствено в плата на завивката. Това е виждането ни и за вътрешния, и за външния пазар, а ние изнасяме в доста страни – Гърция, Франция, Русия, Украйна, Хърватска, Италия. Сега имаме предложение да открием офис и в Шанхай. Цените, естествено са различни и ако един луксозен комплект в България е 150 – 250 лв. в Москва стига до 900 евро.



-         Като вашата стока предлагат много фирми. Как възприемате конкуренцията?



-         Лично аз не мога да кажа, че конкуренцията ме притеснява. Наистина, опитват се някои от колегите да копират наши неща, но ние веднага разработваме други. Просто им оставяме стария модел. Скоро забелязах, че хубавите ни щампи ги копират в Турция на евтини платове. И понеже няма как да обясним на всички, че става дума за различно качество, защото материята е по-важна от щампата, спряхме тези модели и ги сменихме с други.



-   Какво място отделяте на рекламата във вашата фирма? Важна ли е тя и за малкия бизнес?



-   Изключително важна, стига да може да си я позволи фирмата. Ние отделяме на рекламата голямо внимание. Неотдавна клип вървя по Нова телевизия, сега – в Планета, готвим и радио-вариант. По отношение на завивките Roxyma dream e сравнително нова марка и, за да се наложи, трябва да привлече вниманието на клиентите.



-   Големите фирми имат възможност за маркетинг и стратегии, вие може би също го правите? Съветът ви към колегите? Грешно или оправдано е да се отделят за маркетинг големи средства? И може ли да се прави с малки? На пазара, да кажем… 



-   Да, проучване може да се прави дори без разходи. В нашия магазин на димитровградския пазар, а и в останалите, разбира се, момичетата питат съответния нов клиент по какъв начин е стигнал до нас – случайно, подтикнат от дадена реклама, по препоръка… Отговорът се записва. Така винаги разполагаме с информация, която помага за оптимизиране на продажбите. Това могат да го правят всички. Не изисква средства, нито кой знае колко време. А съветът към колегите – правете това, което не правят останалите, предлагайте нови модели, ако искате да сте интересни, ако искате повече клиенти. С една и съща стока това няма как да стане. Нещата си имат логика, която трябва да се спазва.  Говорихме за лесния път – да продаваш модели или стока като съседа, защото на него му върви. Но така се изконсумират идеите и клиентът губи интерес. Чувала съм коментари: „В Димитровград на пазара?  Ами там навсякъде е едно и също!” Не бива да е така,  подобно отношение работи срещу всички нас.



-   Много търговци се оплакват от кризата и от това, че са принудени да свиват производството, да съкращават персонал. При вас как е?



-   Ние имаме ръст на оборотите в сравнение с миналата година. Но това се дължи на многото нови артикули, които пуснахме. А и открихме още магазини. Кризата си е криза, работата си е работа, тя не бива да спира. Гледаш ли само негативно не може да постигнеш успех. Напротив, трябва да се работи повече и по-качествено. Кризи е имало и през военно време. И търговия е имало тогава. Япония пък ни дава прекрасен пример сега. Дошлото – дошло, изправиха се на крака след земетресението, обединиха се и започнаха да възстановяват разрушеното.



Цялото интервю - във в-к "На пазар в Димитровград" в събота   



автор: Интервю на Христо ЦВЕТКОВ
добави: Twitter Google Yahoo
Позарът за мъже се подготвя за работа утре
На него всеки мъж може да избере и намери нещо за себе си
18.10.2014 | Актуално
Автопазарът е мястото, където в неделя можете да срещнете предимно мъже. Може би защото това  е територията, която побира всичките потребности на силната половина на човечеството. Тук има от всичко, което е важно за нея: коли; аксесоари за поддръжката им; уреди за дома; такъми за риболов; строителни материали; части втора употреба; антики; велосипеди и мотори; инструменти за ремонти на нещата от дома; дрехи; обувки; всичко за ранчото и...
Петък, 17 октомври
Денят на търговците на едро и тази седмица е ползотворен
17.10.2014 | На фокус
Не мислете, че 17 септември е някакъв празник. Не е. Просто е поредният петъчен ден за търговците на едро, които идват от цялата страна. Оживено е днес на тържището. И по лицата на хората зад щанда личи, че пазарлъкът върви. - Днеска бива - хвали се търговец на чорапи. - След дългото лято дойде и нашият ред - започна сезонът на чорапите. С охота мъжът показва пълните рафтове зад себе си. Всичко има: дамски, мъжки и детски чорапи. Български и турски...
Чорапогащите - част от добрата визия
Всичко хубаво е модерно, съветват посветените в стайлинга
16.10.2014 | На фокус
Макар че през последните години панталонът замести роклите и полите в гардероба на жените, есента е време, в което те намират повод да ги ползват. Тъкмо тогава идва ред на избора на чорапогащник. Какъв да бъде той, това е въпросът. Защото добрият му подбор може да допринесе за приятния ви вид, а може и да се случи обратното. Поради това изборът на тази част от тоалета трябва да се извърши внимателно. На Неделен пазар се предлага огромно...
Рамо за "малките" земеделски производители
Министерството на земеделието и храните ще ги стимулира с нова нормативна уредба
15.10.2014 | На фокус
Министерството на земеделието и храните (МЗХ) ще създаде работна група, която да анализира нормативната уредба, свързана с малките земеделски производители. Това стана по време на кръгла маса на тема:"Достъпът до пазара - необходимо условие за развитие на малкото фермерство в България", провела се в МЗХ. Необходимо е да разработим работеща регулация и контрол, така че да насърчим повече малки производители да излязат на светло, а...
На дневен ред - дрехите и зеленчуците
Днес на Неделен пазар беше много оживено
12.10.2014 | На фокус
Днес на Неделен пазар е особено оживено - търговците не смогват да обслужват клиентите си. Най-много са опашките пред павилионите с дрехи - като се започне от блузи, пуловери, та се стигне до якета, клинове и палта. Не може да се отрече - тези, които предлагат облекла са се постарали - има от всичко по много. За стари и млади. За капризни и не толкова претенциозни клиенти. За такива, които не си броят парите при пазаруване и другите, които първо гледат...
Сушени плодове и мед за здраве,
предлагат на Неделен пазар
11.10.2014 | На фокус
На пазара все още е пълно с разнообразни пресни плодове, но скоро те вече ще липсват, поради промяната на сезона. Специалистите по храненето ни препоръчват да ги запазим в менюто си в сушен вариант. Защо, ще попитате. Защото те регулират нивото на холестерола и кръвната захар в организма, намаляват риска от гастрит, помагат за перисталтиката на червата и т.н.- все важни за доброто ни здраве неща. Седем, според специалистите, са причините да...
Прагматична елегантност - това е характерно за Есен 2014
Блейзерите остават хит, коментират дизайнерите
10.10.2014 | На фокус
Дамите, които искат да са в час с есенно-зимната мода, трябва да се придържат към т.н. "прагматична елегантност". Есенните облекла могат да бъдат изработени от различни материи: вълна, кожа, кадифе, трико, жакард. Цветовете, между които трябва да избират, са черно, червено, бяло, синьо. Геометрични елементи и съчетания между различни тъкани осигуряват оригиналност на облеклата. Райе, точки, каре и принтове в различни версии са радост за...
Потребителите имат думата
Споделени мнения, предложения, препоръки
09.10.2014 | Актуално
Пазарът е явление, в което се преплитат интересите, мненията и потребностите на две страни: тази на търговците и тази на потребителите. Последните винаги имат право, къде на шега, къде сериозно, можете да чуете това правило на Неделен пазар. И не без основание. Знае се - колкото хора, толкова становища. И все пак, в наш интерес е да чуем някои от тях: - Нека най-сетне се регламентира работното време на пазара - недоволстват група собственици на...
Здравословната храна - част от това, което можете да намерите тук
Време е за укрепване на имунната система
08.10.2014 | На фокус
Есента вече е тук. Застудя, превалява. А това означава, че идват и неразположенията - настинките и грипът. Ако решите да укрепите имунната си система, за да се подготвите за студените зимни месеци, освен ваксините, ползвайте плодовете и зеленчуците, месото и пресните яйца. Всичко това можете да намерите на Неделен и Бабин пазар. Лекарите и диатолозите ще ви предложат да се храните здравословно: с продукти, богати на белтъчини (месо, риба, бобови...
5 октомври не е работен ден за Неделен пазар
Утре се провеждат извънредните парламентарни избори
04.10.2014 | На фокус
Утре, 5 октомври, Неделен пазар няма да работи. Това припомнят на търговците и посетителите му ръководителите на ОП СПИОПТ. Причината за това е провеждането на извънредните парламентарни избори. Следващата седмица тържището ще бъде отворено както обикновено в петък, събота и неделя от 6.00 до 16.00 ч. Проверките за спазването на работното време продължават. През тази седмица отново някои от търговците са отворили в нерегламентирано за това...
Страница: 123456>>
Община "Димитровград"
Всички права запазени © 2014