ОП "СПИОПТ"
ОБЩИНСКИ ПАЗАРИ
ДИМИТРОВГРАД
BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussianTurkish


НОВИНИ -
РОСИЦА ЗАХАРИЕВА, УПРАВИТЕЛ НА „АЛИАНА” ЕООД – ХАСКОВО:
КРИЗАТА НЕ БИВА ДА НИ ДЕМОТИВИРА, ЯПОНИЯ Е ПРИМЕР
14.04.2011 | Интервю


ВИЗИТКА



Росица Захариева е икономист, управител, заедно със съпруга си на „Алиана” ЕООД  – Хасково. С бизнес се занимава от 18 години, колкото е летоброенето на семейната фирма. Започват с внос на платове, но от 3 години развиват производство на спално бельо и олекотени завивки със силиконов пух. Изградили са модерна фабрика в областния град, имат представителни магазини в цялата страна. Изделията на „Алиана” са със запазената марка Roxyma dream.



-         Г-жо, Захариева управител сте една от големите фирми, които развиват дейност на Неделния пазар в Димитровград. Смятате ли, че той е  привлекателно място за бизнес?



-         Фирмата ни е с 18 годишна история и приблизително от толкова време имаме поглед върху пазара, макар, че в началото присъствахме индиректно. Внасяхме платове, с които наши клиенти от пазара работеха. Първите години беше добре, но със засилването на китайския внос ситуацията се промени. Продажбите и тук, и на „Илиянци” рязко намаляха. А малкият бизнес разчита на ниска цена, малка печалба, голям оборот. Притиснат ли го разходите става уязвим. Конкуренцията също си казва думата, най-вече защото малките производители гледат едни от друг – ако моделът на съседа ти върви, да го копираш, да свалиш цената и да си над него. Това не е стратегия за бизнес! Не бива да гледаш другите, а да правиш нещо по-различно и по-хубаво. Това клиентът ще го оцени. Трябваше да се мисли за преориентация. Стигнахме до идеята за производство на спално бельо. Решихме, че ще държим на качеството, затова оборудвахме  фабриката с възможно най-добрите машини. Създадохме и мрежа от магазини, единият от които е на пазара в Димитровград. Питате ме дали го възприемам като добро място за бизнес? Да, защото той подпомага развитието на много фирми. Особено малките които не могат да си позволят магазин с висок наем. Ако не е пазарът много от тях не биха могли да работят. Лошото обаче е, че и тук стана много трудно…



-         Вие как виждате своите позиции тук? Към какви клиенти сте ориентирани?



-         Стремим се да обхванем целия спектър – да предлагаме луксозни изделия за хората с възможности и достъпни като цена за масовия потребител. Което не значи, лошо качество за втората група. Пухеният пълнеж е един и същ. Разликата е единствено в плата на завивката. Това е виждането ни и за вътрешния, и за външния пазар, а ние изнасяме в доста страни – Гърция, Франция, Русия, Украйна, Хърватска, Италия. Сега имаме предложение да открием офис и в Шанхай. Цените, естествено са различни и ако един луксозен комплект в България е 150 – 250 лв. в Москва стига до 900 евро.



-         Като вашата стока предлагат много фирми. Как възприемате конкуренцията?



-         Лично аз не мога да кажа, че конкуренцията ме притеснява. Наистина, опитват се някои от колегите да копират наши неща, но ние веднага разработваме други. Просто им оставяме стария модел. Скоро забелязах, че хубавите ни щампи ги копират в Турция на евтини платове. И понеже няма как да обясним на всички, че става дума за различно качество, защото материята е по-важна от щампата, спряхме тези модели и ги сменихме с други.



-   Какво място отделяте на рекламата във вашата фирма? Важна ли е тя и за малкия бизнес?



-   Изключително важна, стига да може да си я позволи фирмата. Ние отделяме на рекламата голямо внимание. Неотдавна клип вървя по Нова телевизия, сега – в Планета, готвим и радио-вариант. По отношение на завивките Roxyma dream e сравнително нова марка и, за да се наложи, трябва да привлече вниманието на клиентите.



-   Големите фирми имат възможност за маркетинг и стратегии, вие може би също го правите? Съветът ви към колегите? Грешно или оправдано е да се отделят за маркетинг големи средства? И може ли да се прави с малки? На пазара, да кажем… 



-   Да, проучване може да се прави дори без разходи. В нашия магазин на димитровградския пазар, а и в останалите, разбира се, момичетата питат съответния нов клиент по какъв начин е стигнал до нас – случайно, подтикнат от дадена реклама, по препоръка… Отговорът се записва. Така винаги разполагаме с информация, която помага за оптимизиране на продажбите. Това могат да го правят всички. Не изисква средства, нито кой знае колко време. А съветът към колегите – правете това, което не правят останалите, предлагайте нови модели, ако искате да сте интересни, ако искате повече клиенти. С една и съща стока това няма как да стане. Нещата си имат логика, която трябва да се спазва.  Говорихме за лесния път – да продаваш модели или стока като съседа, защото на него му върви. Но така се изконсумират идеите и клиентът губи интерес. Чувала съм коментари: „В Димитровград на пазара?  Ами там навсякъде е едно и също!” Не бива да е така,  подобно отношение работи срещу всички нас.



-   Много търговци се оплакват от кризата и от това, че са принудени да свиват производството, да съкращават персонал. При вас как е?



-   Ние имаме ръст на оборотите в сравнение с миналата година. Но това се дължи на многото нови артикули, които пуснахме. А и открихме още магазини. Кризата си е криза, работата си е работа, тя не бива да спира. Гледаш ли само негативно не може да постигнеш успех. Напротив, трябва да се работи повече и по-качествено. Кризи е имало и през военно време. И търговия е имало тогава. Япония пък ни дава прекрасен пример сега. Дошлото – дошло, изправиха се на крака след земетресението, обединиха се и започнаха да възстановяват разрушеното.



Цялото интервю - във в-к "На пазар в Димитровград" в събота   



автор: Интервю на Христо ЦВЕТКОВ
добави: Twitter Google Yahoo
Късите тениски и ризи на мода това лято
Хубавото е, че те са подходящо облекло и за по-закръглените фигури
20.07.2014 | На фокус
Изобилствот моделите до средата на талията по Неделен пазар. И тази година тениските, ризите и потниците над пъпа са модерни. Те се търсят и купуват не само от младите девойки и жени с елегантна фигура, но  и от по-закръглените. Тъй като разнообразието от модели е голямо, всяка жена според фигурата и възрастта си може да ги направи част от гардероба си. Тези, които са с едра фигура могат да носят тениска или потник, който не е по тялото, нито...
Джапанките са фешън аксесоар
Изобилие от модели предлага Неделен пазар
19.07.2014 | На фокус
Не се отнасяйте пренебрежително към този летен аксесоар. Джапанките са удобни както за плажа и басейна, така и за дома и разходка из града. Търговците са заредили изобилие от видове, съобразени с модната линия за настоящото лято. Актуални са няколко вида от тях: Класическите - това е моделът, при който лентата минава по широчината на цялото стъпало, а не през пръстите. Този вид джапанки са много подходящи за баня и плаж. Моделът с панделки е...
Клиентите очакват разпродажби на стоките
Търговците, които предлагат това са малко
18.07.2014 | На фокус
И гостите, и търговците на Неделен пазар се интересуват от разпродажбите. И отбелязват, че тук не са често срещано явление. Наистина, в кошовете почти пред всеки от магазините могат да се видят нахвърляни стоки и бележки "Разпродажба". Но това обикновено са неща с качество, което не може да удовлетвори един претенцозен купувач. - За каква разпродажба в средата на лятото говорите? - възропта изпотен от горещото слънце търговец на едро на...
Търговци стягат стока за трите пазарни дни
По-прагматичните се приготвят за среща с клиентите още днес
17.07.2014 | На фокус
- През трите дни нямам време да се обърна, камо ли да подредя стока и да почистя обекта - така нотговаря на въпроса ми защо зарежда днес, търговка на хавлиени изделия. Днес някои от търговците на Неделен пазар са отворили вратите на павилионите - чистят, подреждат новата стока, отделят в кашони това, което ще е на разпродажба. Много бързо свърши това лято, каза търговец, предлагащ  панталони. Тая година продажбите не са много силни, но колкото -...
Предмети за бита на добри цени
можете да си набавите за почивката и уикенда на Неделен пазар
16.07.2014 | На фокус
Лятото е сезонът, когато прекарваме времето си през по-голямата част на денонощието навън. Тези от вас, които не са по плажовете и в планината, вечер и рано сутрин търсите хладина и отмора на терасата или под лозницата на ранчото. Хубавата природа не е  достатъчна за комфорта. Винаги наличието на домакински съдове и напитки допринасят за добрата обстановка. На неделен пазар има щандове, проито предлагат промишлени стоки и такива за дома....
Всичко за лятото предлагат на пазара
Спрейове, плажни масла, лосиони за тяло, шампоани и слънцезащитни кремове има тук
13.07.2014 | На фокус
Като дойдете на пазара, залисани от многото стоки и вещи, да не забравите да се спрете пред щандовете, където предлагат козметика. Във всеки сектор на Неделен пазар има изобилие от тях. Слънцезащитните спрейове са подходящи за чувствителните кожи. Тук има както евтенийки, така и по-специална и скъпа козметика: от пантенолът с водоразтворим витамин В-комплекс, такива с марката на" Nivea" и "Garnier", както и защитнитното мляко "Sun", които...
На море? Че къде без банските на Неделен пазар!
Разменени половинки, кръстосани ивици, горнища без презрамка - хит това лято
12.07.2014 | На фокус
През юли повечето от вас се приготвят за отдих - и най-често за море. Но как на плаж без бански? А къде можете да си изберете такива на добри цени? На Неделен пазар, естествено! Много са магазините, които предлагат костюми за плажа. Голямо е разнообразието от артикули, съобразени с последните тенденции при банските костюми. Жените в зряла възраст предпочитат целите. Те са изискани, практични, прикриват несъвършенствата на фигурата. Търговците...
Нови такси на Зеленчуков пазар от октомври
Наредба ще сложи край на споровете между търговци и производители
11.07.2014 | На фокус
От 1 октомври ще бъдат въведени нови такси за придобиване на търговска площ на зеленчуковите пазари в общината. Тази промяна се налага поради множеството претенции на търговците и производителите. Спомняте си, че решение на Общинския съвет даде правото на производителите на земеделски продукти да плащат с 50 на сто по-ниски такси за площта, която заемат на тържището. Това събуди недоволството на търговците. Някои от тях твърдят, че голяма част...
Успешно полугодие за ОП СПИОПТ
Фактите: 2 070 000 лв. в общинската хазна от търговска дейност
10.07.2014 | На фокус
Благоприятни във финансово отношение са първите шест месеца на годината за работещите в Общински пазари. Финансовите резултати сочат, че постъпленията в общинската хазна от такси и наеми от тържищата за този период са 2 070 000 лв. - Усилията на колектива бележат тези резултати - казва директорът Димитър Вълчев. - Въпреки кризата и трудностите, организацията на работа, изискванията ни и отговорността на търговците към дейността, която...
Културата на обслужването на Неделен пазар се подобрява
Все по-често се срещат търговците - консултанти
09.07.2014 | На фокус
Всичко на тоя свят търпи промени. Съгражданите ни помнят годините назад във времето, когато Димитровградският пазар приличаше повече на битак, отколкото на място, където можеш да напазариш с удоволствие и да направиш избор на стоки. Грозни бяха и масите, на които търговците поставяха това, което предлагат. С времето визията на тържището се промени - повечето от павилионите са със съвременен дизайн и дограма, имат рекламни пана. На щендери и...
Страница: 123456>>
Община "Димитровград"
Всички права запазени © 2014