ОП "СПИОПТ"
ОБЩИНСКИ ПАЗАРИ
ДИМИТРОВГРАД
BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussianTurkish


НОВИНИ -
РОСИЦА ЗАХАРИЕВА, УПРАВИТЕЛ НА „АЛИАНА” ЕООД – ХАСКОВО:
КРИЗАТА НЕ БИВА ДА НИ ДЕМОТИВИРА, ЯПОНИЯ Е ПРИМЕР
14.04.2011 | Интервю


ВИЗИТКА



Росица Захариева е икономист, управител, заедно със съпруга си на „Алиана” ЕООД  – Хасково. С бизнес се занимава от 18 години, колкото е летоброенето на семейната фирма. Започват с внос на платове, но от 3 години развиват производство на спално бельо и олекотени завивки със силиконов пух. Изградили са модерна фабрика в областния град, имат представителни магазини в цялата страна. Изделията на „Алиана” са със запазената марка Roxyma dream.



-         Г-жо, Захариева управител сте една от големите фирми, които развиват дейност на Неделния пазар в Димитровград. Смятате ли, че той е  привлекателно място за бизнес?



-         Фирмата ни е с 18 годишна история и приблизително от толкова време имаме поглед върху пазара, макар, че в началото присъствахме индиректно. Внасяхме платове, с които наши клиенти от пазара работеха. Първите години беше добре, но със засилването на китайския внос ситуацията се промени. Продажбите и тук, и на „Илиянци” рязко намаляха. А малкият бизнес разчита на ниска цена, малка печалба, голям оборот. Притиснат ли го разходите става уязвим. Конкуренцията също си казва думата, най-вече защото малките производители гледат едни от друг – ако моделът на съседа ти върви, да го копираш, да свалиш цената и да си над него. Това не е стратегия за бизнес! Не бива да гледаш другите, а да правиш нещо по-различно и по-хубаво. Това клиентът ще го оцени. Трябваше да се мисли за преориентация. Стигнахме до идеята за производство на спално бельо. Решихме, че ще държим на качеството, затова оборудвахме  фабриката с възможно най-добрите машини. Създадохме и мрежа от магазини, единият от които е на пазара в Димитровград. Питате ме дали го възприемам като добро място за бизнес? Да, защото той подпомага развитието на много фирми. Особено малките които не могат да си позволят магазин с висок наем. Ако не е пазарът много от тях не биха могли да работят. Лошото обаче е, че и тук стана много трудно…



-         Вие как виждате своите позиции тук? Към какви клиенти сте ориентирани?



-         Стремим се да обхванем целия спектър – да предлагаме луксозни изделия за хората с възможности и достъпни като цена за масовия потребител. Което не значи, лошо качество за втората група. Пухеният пълнеж е един и същ. Разликата е единствено в плата на завивката. Това е виждането ни и за вътрешния, и за външния пазар, а ние изнасяме в доста страни – Гърция, Франция, Русия, Украйна, Хърватска, Италия. Сега имаме предложение да открием офис и в Шанхай. Цените, естествено са различни и ако един луксозен комплект в България е 150 – 250 лв. в Москва стига до 900 евро.



-         Като вашата стока предлагат много фирми. Как възприемате конкуренцията?



-         Лично аз не мога да кажа, че конкуренцията ме притеснява. Наистина, опитват се някои от колегите да копират наши неща, но ние веднага разработваме други. Просто им оставяме стария модел. Скоро забелязах, че хубавите ни щампи ги копират в Турция на евтини платове. И понеже няма как да обясним на всички, че става дума за различно качество, защото материята е по-важна от щампата, спряхме тези модели и ги сменихме с други.



-   Какво място отделяте на рекламата във вашата фирма? Важна ли е тя и за малкия бизнес?



-   Изключително важна, стига да може да си я позволи фирмата. Ние отделяме на рекламата голямо внимание. Неотдавна клип вървя по Нова телевизия, сега – в Планета, готвим и радио-вариант. По отношение на завивките Roxyma dream e сравнително нова марка и, за да се наложи, трябва да привлече вниманието на клиентите.



-   Големите фирми имат възможност за маркетинг и стратегии, вие може би също го правите? Съветът ви към колегите? Грешно или оправдано е да се отделят за маркетинг големи средства? И може ли да се прави с малки? На пазара, да кажем… 



-   Да, проучване може да се прави дори без разходи. В нашия магазин на димитровградския пазар, а и в останалите, разбира се, момичетата питат съответния нов клиент по какъв начин е стигнал до нас – случайно, подтикнат от дадена реклама, по препоръка… Отговорът се записва. Така винаги разполагаме с информация, която помага за оптимизиране на продажбите. Това могат да го правят всички. Не изисква средства, нито кой знае колко време. А съветът към колегите – правете това, което не правят останалите, предлагайте нови модели, ако искате да сте интересни, ако искате повече клиенти. С една и съща стока това няма как да стане. Нещата си имат логика, която трябва да се спазва.  Говорихме за лесния път – да продаваш модели или стока като съседа, защото на него му върви. Но така се изконсумират идеите и клиентът губи интерес. Чувала съм коментари: „В Димитровград на пазара?  Ами там навсякъде е едно и също!” Не бива да е така,  подобно отношение работи срещу всички нас.



-   Много търговци се оплакват от кризата и от това, че са принудени да свиват производството, да съкращават персонал. При вас как е?



-   Ние имаме ръст на оборотите в сравнение с миналата година. Но това се дължи на многото нови артикули, които пуснахме. А и открихме още магазини. Кризата си е криза, работата си е работа, тя не бива да спира. Гледаш ли само негативно не може да постигнеш успех. Напротив, трябва да се работи повече и по-качествено. Кризи е имало и през военно време. И търговия е имало тогава. Япония пък ни дава прекрасен пример сега. Дошлото – дошло, изправиха се на крака след земетресението, обединиха се и започнаха да възстановяват разрушеното.



Цялото интервю - във в-к "На пазар в Димитровград" в събота   



автор: Интервю на Христо ЦВЕТКОВ
добави: Twitter Google Yahoo
Ще ремонтират и осъвременят Бабин пазар
Общинарите подкрепиха идеята да бъде обновено емблематичното за града място
31.10.2014 | На фокус
Решение на общинарите даде ход на изготвянето на идеен проект за обновяване на Бабин пазар - емблематично място за димитровградчани. Кметът Иво Димов поясни, че предстои процедура за това: общината ще възложи на фирма изготвянето на идейния проект. Той каза, че специалистите в администрацията имат намерение не просто да се направи нов покрив на тържището, а да се предложи цялостно обновление, което да създаде удобства на работещите и на...
ОбС реши 20% отстъпка за всички търговци да остане
Остава и бонуса от 10% за платилите наема до месец март
30.10.2014 | Актуално
И тази година търговците на Неделен пазар, които могат да си го позволят, ще имат привилегията да ползват 20-процентна отстъпка при еднократно плащане на годишните наеми през януари. Това реши днес Общинският съвет. Остава в сила и десетпроцентната отстъпка за всички, които ще внесат в касата на ОП СПИОПТ наемите си до месец март. 323 търговци предплатиха в края на миналата година дължимото за наличната търговска площ за 2014 г. - 116 от тях са...
Търговци от Неделен пазар: Трите работни дни са напълно достатъчни!
363-ма се обединиха около регламентираното работно време
29.10.2014 | На фокус
Трите работни дни - петък, събота и неделя са напълно достатъчни за нашата успешна дейност, заявиха категорично 363- от участниците в срещата с кмета Иво Димов, заместник-кмета Светослав Стойков и директорът на ОП СПИОПТ Димитър Вълчев. Всеки от нас е отговорен за спазването на работното време, заяви собственичка на магазин за чанти. Не може да продължаваме да бъдем безхаберни пред себе си, едни към други и към гражданите. Напълно достатъчни са...
363-ма настояха за тридневен режим на работа
Представителите на търговците държат на регламентираното работно време
25.10.2014 | На фокус
Вчера 394 търговци от Неделен пазар се срещнаха с кмета на общината Иво Димов. В деловия разговор участваха също и заместник-кметът Светослав Стойков и директорът на ОП СПИОПТ Димитър Вълчев. Повод за него бе работното време и дните, в които се провежда търговска дейност на пазара. Конкретни и конструктивни бяха изказванята на представителите на търговците - те изказаха становища, които подкрепят идеята тържището да работи в дните петък,...
Студът с бързи стъпки пристига
Днес на пазара се харчат шапки, шалове, боти и якета
24.10.2014 | На фокус
Синоптиците познаха - студът с бързи крачки пристига. Това веднага се усеща на Неделен пазар: в днешния ден търговците и гостите му се ориентират към стоки, които предпазват от него: шапки, шалове, плътни чорапогащи и чорапи, боти и якета. - Доволна съм от пазарлъка - признава търговка, която предлага шапки и шалове. - Днес на едро ми изкупиха голяма част от стоката. Утре мисля да почивам, а в неделя ще заредя на ново за клиентите, които си купуват...
Работното време на Неделен пазар е регламентирано,
напомнят на търговците и потребителите от ръководството на ОП СПИОПТ
23.10.2014 | На фокус
Утре е първият от трите работни дни на Неделен пазар. Ръководството на общинските пазари припомня на търговците и потребителите, че е в сила заповедта на кмета Иво Димов, според която работното време е от 6.00 до 16.00 часа. В последно време има търговци, които не се съобразяват с тази заповед и извършват търговска дейност в часове, различни от посочените. Това е грубо погазване на вътрешния ред и се санкционира от органите на реда, казва...
Неделен пазар - атракцията на Димитровград
Най-голямото открито тържище на Балканите има дългогодишна история
22.10.2014 | На фокус
Едва ли има човек в страната, който да не знае за Неделен пазар. Това е мястото, където всяка седмица хиляди хора - търговци, купувачи и гости си дават срещи тук. Той е една от атракциите на Димитровград. Най-голямото общинско предприятие.  За тези, които все още не са идвали, ще обясним:  Неделен пазар се намира недалеч от жп гарата, лицето му е към бул. "Ст. Стамболов", където се пресичат пътищата от Кърджали - Хасково, София - Пловдив,...
Пазарът за мъже се подготвя за работа утре
На него всеки мъж може да избере и намери нещо за себе си
18.10.2014 | Актуално
Автопазарът е мястото, където в неделя можете да срещнете предимно мъже. Може би защото това  е територията, която побира всичките потребности на силната половина на човечеството. Тук има от всичко, което е важно за нея: коли; аксесоари за поддръжката им; уреди за дома; такъми за риболов; строителни материали; части втора употреба; антики; велосипеди и мотори; инструменти за ремонти на нещата от дома; дрехи; обувки; всичко за ранчото и...
Петък, 17 октомври
Денят на търговците на едро и тази седмица е ползотворен
17.10.2014 | На фокус
Не мислете, че 17 септември е някакъв празник. Не е. Просто е поредният петъчен ден за търговците на едро, които идват от цялата страна. Оживено е днес на тържището. И по лицата на хората зад щанда личи, че пазарлъкът върви. - Днеска бива - хвали се търговец на чорапи. - След дългото лято дойде и нашият ред - започна сезонът на чорапите. С охота мъжът показва пълните рафтове зад себе си. Всичко има: дамски, мъжки и детски чорапи. Български и турски...
Чорапогащите - част от добрата визия
Всичко хубаво е модерно, съветват посветените в стайлинга
16.10.2014 | На фокус
Макар че през последните години панталонът замести роклите и полите в гардероба на жените, есента е време, в което те намират повод да ги ползват. Тъкмо тогава идва ред на избора на чорапогащник. Какъв да бъде той, това е въпросът. Защото добрият му подбор може да допринесе за приятния ви вид, а може и да се случи обратното. Поради това изборът на тази част от тоалета трябва да се извърши внимателно. На Неделен пазар се предлага огромно...
Страница: 123456>>
Община "Димитровград"
Всички права запазени © 2014