ОП "СПИОПТ"
ОБЩИНСКИ ПАЗАРИ
ДИМИТРОВГРАД
BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussianTurkish


НОВИНИ -
РОСИЦА ЗАХАРИЕВА, УПРАВИТЕЛ НА „АЛИАНА” ЕООД – ХАСКОВО:
КРИЗАТА НЕ БИВА ДА НИ ДЕМОТИВИРА, ЯПОНИЯ Е ПРИМЕР
14.04.2011 | Интервю


ВИЗИТКА



Росица Захариева е икономист, управител, заедно със съпруга си на „Алиана” ЕООД  – Хасково. С бизнес се занимава от 18 години, колкото е летоброенето на семейната фирма. Започват с внос на платове, но от 3 години развиват производство на спално бельо и олекотени завивки със силиконов пух. Изградили са модерна фабрика в областния град, имат представителни магазини в цялата страна. Изделията на „Алиана” са със запазената марка Roxyma dream.



-         Г-жо, Захариева управител сте една от големите фирми, които развиват дейност на Неделния пазар в Димитровград. Смятате ли, че той е  привлекателно място за бизнес?



-         Фирмата ни е с 18 годишна история и приблизително от толкова време имаме поглед върху пазара, макар, че в началото присъствахме индиректно. Внасяхме платове, с които наши клиенти от пазара работеха. Първите години беше добре, но със засилването на китайския внос ситуацията се промени. Продажбите и тук, и на „Илиянци” рязко намаляха. А малкият бизнес разчита на ниска цена, малка печалба, голям оборот. Притиснат ли го разходите става уязвим. Конкуренцията също си казва думата, най-вече защото малките производители гледат едни от друг – ако моделът на съседа ти върви, да го копираш, да свалиш цената и да си над него. Това не е стратегия за бизнес! Не бива да гледаш другите, а да правиш нещо по-различно и по-хубаво. Това клиентът ще го оцени. Трябваше да се мисли за преориентация. Стигнахме до идеята за производство на спално бельо. Решихме, че ще държим на качеството, затова оборудвахме  фабриката с възможно най-добрите машини. Създадохме и мрежа от магазини, единият от които е на пазара в Димитровград. Питате ме дали го възприемам като добро място за бизнес? Да, защото той подпомага развитието на много фирми. Особено малките които не могат да си позволят магазин с висок наем. Ако не е пазарът много от тях не биха могли да работят. Лошото обаче е, че и тук стана много трудно…



-         Вие как виждате своите позиции тук? Към какви клиенти сте ориентирани?



-         Стремим се да обхванем целия спектър – да предлагаме луксозни изделия за хората с възможности и достъпни като цена за масовия потребител. Което не значи, лошо качество за втората група. Пухеният пълнеж е един и същ. Разликата е единствено в плата на завивката. Това е виждането ни и за вътрешния, и за външния пазар, а ние изнасяме в доста страни – Гърция, Франция, Русия, Украйна, Хърватска, Италия. Сега имаме предложение да открием офис и в Шанхай. Цените, естествено са различни и ако един луксозен комплект в България е 150 – 250 лв. в Москва стига до 900 евро.



-         Като вашата стока предлагат много фирми. Как възприемате конкуренцията?



-         Лично аз не мога да кажа, че конкуренцията ме притеснява. Наистина, опитват се някои от колегите да копират наши неща, но ние веднага разработваме други. Просто им оставяме стария модел. Скоро забелязах, че хубавите ни щампи ги копират в Турция на евтини платове. И понеже няма как да обясним на всички, че става дума за различно качество, защото материята е по-важна от щампата, спряхме тези модели и ги сменихме с други.



-   Какво място отделяте на рекламата във вашата фирма? Важна ли е тя и за малкия бизнес?



-   Изключително важна, стига да може да си я позволи фирмата. Ние отделяме на рекламата голямо внимание. Неотдавна клип вървя по Нова телевизия, сега – в Планета, готвим и радио-вариант. По отношение на завивките Roxyma dream e сравнително нова марка и, за да се наложи, трябва да привлече вниманието на клиентите.



-   Големите фирми имат възможност за маркетинг и стратегии, вие може би също го правите? Съветът ви към колегите? Грешно или оправдано е да се отделят за маркетинг големи средства? И може ли да се прави с малки? На пазара, да кажем… 



-   Да, проучване може да се прави дори без разходи. В нашия магазин на димитровградския пазар, а и в останалите, разбира се, момичетата питат съответния нов клиент по какъв начин е стигнал до нас – случайно, подтикнат от дадена реклама, по препоръка… Отговорът се записва. Така винаги разполагаме с информация, която помага за оптимизиране на продажбите. Това могат да го правят всички. Не изисква средства, нито кой знае колко време. А съветът към колегите – правете това, което не правят останалите, предлагайте нови модели, ако искате да сте интересни, ако искате повече клиенти. С една и съща стока това няма как да стане. Нещата си имат логика, която трябва да се спазва.  Говорихме за лесния път – да продаваш модели или стока като съседа, защото на него му върви. Но така се изконсумират идеите и клиентът губи интерес. Чувала съм коментари: „В Димитровград на пазара?  Ами там навсякъде е едно и също!” Не бива да е така,  подобно отношение работи срещу всички нас.



-   Много търговци се оплакват от кризата и от това, че са принудени да свиват производството, да съкращават персонал. При вас как е?



-   Ние имаме ръст на оборотите в сравнение с миналата година. Но това се дължи на многото нови артикули, които пуснахме. А и открихме още магазини. Кризата си е криза, работата си е работа, тя не бива да спира. Гледаш ли само негативно не може да постигнеш успех. Напротив, трябва да се работи повече и по-качествено. Кризи е имало и през военно време. И търговия е имало тогава. Япония пък ни дава прекрасен пример сега. Дошлото – дошло, изправиха се на крака след земетресението, обединиха се и започнаха да възстановяват разрушеното.



Цялото интервю - във в-к "На пазар в Димитровград" в събота   



автор: Интервю на Христо ЦВЕТКОВ
добави: Twitter Google Yahoo
Виолетово, яркожълто, резеда са цветовете на пролетта
Ярките и свежи цветове са характерни за тоалетите през топлите месеци
16.04.2014 | На фокус
Каквото и да си говорим, модата е част от живота ни. Нищо, че имаме финансови трудности. Че крием желанието си да изглеждаме добре и в крак с времето с привидно безразличие. Особено дамите дават око на всяка препоръка на дизайнерите и моделиерите. И това веднага се отразява на стайлинга не само на самите тях, но и на семейството им. За добрия ни външен вид е важен не само моделът на дрехата, но и цветът й. Хитовите цветове на сезона пролет/лято...
13 април, но Цветница
Днес гостите на пазара са повече от търговците
13.04.2014 | На фокус
На пазара днес е празнично - и търговците, и посетителите, се поздравяват за празника. Наред с търговията, върви и черпилката. По заведенията мъжете на бира и кюфте споделят последните новини от спорта и обменят опит по пролетната обработка на земята по родните си места. Жените се застояват пред домашните потреби - избират формички за курабии, както и тави за агнешкото. От щандовете за покривки всяка втора домакиня си тръгва с великденско...
Продължава благоустрояването на Неделен пазар
До края на м. април ще се осигурят терените за обновяване
12.04.2014 | На фокус
Пред очите ни е промяната на Неделен пазар - все още няма резултати, които да задоволят любопитството на най-недоверчивите, но предстои скоро да се види и усети обновлението. Радостно е, че ще се модернизира най-големият МОЛ на открито. Тук работят над 2 000 търговци, многократно повече са гостите и постоянните посетители. Всеки иска да пазарува от подредено и естетично място. Ето защо общинското ръководство предприе промени. За кратко време те...
Зеленчукът е предпочитана храна през пролетта
Производители и прекупвачи предлагат изобилие от даровете на природата
23.03.2014 | Актуално
Пролетта е сезонът на зеленчуците. Днес на пазара те са в изобилие. Предлага се зелен лук за 0.30 лв. Чесънът продължава да се харчи за 0.50 - 0.70 лв. Марулята може да се намери на различни цени - от двадесет стотинки за най-дребната до четиридесет-петдесет за къдравата салата. Спанакът - хубав и едър, може да се купи за 0.80 лв...
Пазарът и ние
Всеки град си има емблема. Нашата е Неделен пазар
22.03.2014 | На фокус
Където и да отидеш в България, щом кажеш, че си от Димитровград, събеседниците ти възкликват: "Аа, димитровградският пазар!" Разпънат между "за" и "против", той надживя времето и недобрението на младия град. Преди години се смяташе за лош вкус да пазариш от пазара. Даже му бе прекачено за известно време обидното прозвище "битака". Така беше в началото, преди Кризата. После  дойдоха времената, когато за една маса търговците...
Първа пролет и на Неделен пазар
Днес оживлението е видимо, търговците на едро - много
21.03.2014 | На фокус
Народът си е казал: "Друго си е като пукне пролет!" Ами, друго си е! И на Неделен пазар си личи. Днес търговците и гостите са много. Оживлението - видимо. По всички сектори се забелязва. Най-ранобудните търговци на едро дойдоха още в ранни зори. Всичко се купува днес - пролетните одежди са много и като модели, и като цветове. Предлагащите обувки и чанти вече наредиха по щандовете новите модели. Много са панталоните и дънките...
Неделен пазар се обновява
Новият паркинг и
20.03.2014 | На фокус
Пазарът непрекъснато се обновява - не само с това, че на него идват нови търговци, но и с преобразуванията, които предстоят. Спомен останаха купищата стари дрехи пре д спортна зала "Младост". Там сега е широк и просторен площад с насаждения и пейки, където гостите му могат да поседнат и починат след дългите обиколки. Паркирането на автомобилите е един от проблемите, които предстои да бъдат разрешени. През следващия месец започва...
Продължава преустройството на части от пазара
Предстои освобождаване на терен за достъп до пешеходния мост
19.03.2014 | На фокус
Специалистите от общинската администрация работят над проект, който да осигури обособяване на подход към строящата се пасарелка над ж.п. линиите. Това ще наложи преструктуриране  на пространства от Неделен пазар. На практика така ще се  осигури спокоен достъп до пешеходния мост, а това означава разчистване на известен брой търговски маси и обекти. Предвидените за  събаряне обекти се намират отляво на стоянката за таксита пред...
Димитровградските фирми са водещи на пазара
Всеки предпочита стоките на "Братя Гьокови" и "Петков"
16.03.2014 | На фокус
Каквото и да си говорим, жените са доминиращото присъствие на Неделен пазар. Може би, защото е тяхна грижата за семейството. Може би, защото те осигуряват дрехите за децата и половинките си. Наред с тоалета, за тях важно нещо са бельото и спалното бельо. Няма жена - на каквато и да е възраст, която не държи на това как изглежда - тя иска да радва окото в дома си и извън него. Много са клиентите на бельото на фирма "Братя Гьокови". С годините тя...
Ниските обувки ще са хит тази пролет
Всички цветове и различни кожи са актуални, казват търговците
15.03.2014 | На фокус
Обувките са важна част от тоалета на човека. На всичко отгоре, те са нещо, без което не можем. Различните сезони предполагат различни по вид и модел обувки. Тази пролет хит ще бъдат ниските обувки, обясняват търговците, които ги предлагат. Прави впечатление, че на всички места, където могат да се купят те, преобладават наистина модели с равна подметка. Има по-луксозни, които са от 40 до 60 лв. Всекидневните започват от 20 лв. Цветовете са най...
Страница: 123456>>
Община "Димитровград"
Всички права запазени © 2014