ОП "СПИОПТ"
ОБЩИНСКИ ПАЗАРИ
ДИМИТРОВГРАД
BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussianTurkish









"Преслав 98" ЕТ  вече e в Бизнес каталога







Сезонът на консервите започна. Колко можете да заделите от семейния бюджет за приготвяне на зимнина?
НОВИНИ -
РОСИЦА ЗАХАРИЕВА, УПРАВИТЕЛ НА „АЛИАНА” ЕООД – ХАСКОВО:
КРИЗАТА НЕ БИВА ДА НИ ДЕМОТИВИРА, ЯПОНИЯ Е ПРИМЕР
14.04.2011 | Интервю


ВИЗИТКА



Росица Захариева е икономист, управител, заедно със съпруга си на „Алиана” ЕООД  – Хасково. С бизнес се занимава от 18 години, колкото е летоброенето на семейната фирма. Започват с внос на платове, но от 3 години развиват производство на спално бельо и олекотени завивки със силиконов пух. Изградили са модерна фабрика в областния град, имат представителни магазини в цялата страна. Изделията на „Алиана” са със запазената марка Roxyma dream.



-         Г-жо, Захариева управител сте една от големите фирми, които развиват дейност на Неделния пазар в Димитровград. Смятате ли, че той е  привлекателно място за бизнес?



-         Фирмата ни е с 18 годишна история и приблизително от толкова време имаме поглед върху пазара, макар, че в началото присъствахме индиректно. Внасяхме платове, с които наши клиенти от пазара работеха. Първите години беше добре, но със засилването на китайския внос ситуацията се промени. Продажбите и тук, и на „Илиянци” рязко намаляха. А малкият бизнес разчита на ниска цена, малка печалба, голям оборот. Притиснат ли го разходите става уязвим. Конкуренцията също си казва думата, най-вече защото малките производители гледат едни от друг – ако моделът на съседа ти върви, да го копираш, да свалиш цената и да си над него. Това не е стратегия за бизнес! Не бива да гледаш другите, а да правиш нещо по-различно и по-хубаво. Това клиентът ще го оцени. Трябваше да се мисли за преориентация. Стигнахме до идеята за производство на спално бельо. Решихме, че ще държим на качеството, затова оборудвахме  фабриката с възможно най-добрите машини. Създадохме и мрежа от магазини, единият от които е на пазара в Димитровград. Питате ме дали го възприемам като добро място за бизнес? Да, защото той подпомага развитието на много фирми. Особено малките които не могат да си позволят магазин с висок наем. Ако не е пазарът много от тях не биха могли да работят. Лошото обаче е, че и тук стана много трудно…



-         Вие как виждате своите позиции тук? Към какви клиенти сте ориентирани?



-         Стремим се да обхванем целия спектър – да предлагаме луксозни изделия за хората с възможности и достъпни като цена за масовия потребител. Което не значи, лошо качество за втората група. Пухеният пълнеж е един и същ. Разликата е единствено в плата на завивката. Това е виждането ни и за вътрешния, и за външния пазар, а ние изнасяме в доста страни – Гърция, Франция, Русия, Украйна, Хърватска, Италия. Сега имаме предложение да открием офис и в Шанхай. Цените, естествено са различни и ако един луксозен комплект в България е 150 – 250 лв. в Москва стига до 900 евро.



-         Като вашата стока предлагат много фирми. Как възприемате конкуренцията?



-         Лично аз не мога да кажа, че конкуренцията ме притеснява. Наистина, опитват се някои от колегите да копират наши неща, но ние веднага разработваме други. Просто им оставяме стария модел. Скоро забелязах, че хубавите ни щампи ги копират в Турция на евтини платове. И понеже няма как да обясним на всички, че става дума за различно качество, защото материята е по-важна от щампата, спряхме тези модели и ги сменихме с други.



-   Какво място отделяте на рекламата във вашата фирма? Важна ли е тя и за малкия бизнес?



-   Изключително важна, стига да може да си я позволи фирмата. Ние отделяме на рекламата голямо внимание. Неотдавна клип вървя по Нова телевизия, сега – в Планета, готвим и радио-вариант. По отношение на завивките Roxyma dream e сравнително нова марка и, за да се наложи, трябва да привлече вниманието на клиентите.



-   Големите фирми имат възможност за маркетинг и стратегии, вие може би също го правите? Съветът ви към колегите? Грешно или оправдано е да се отделят за маркетинг големи средства? И може ли да се прави с малки? На пазара, да кажем… 



-   Да, проучване може да се прави дори без разходи. В нашия магазин на димитровградския пазар, а и в останалите, разбира се, момичетата питат съответния нов клиент по какъв начин е стигнал до нас – случайно, подтикнат от дадена реклама, по препоръка… Отговорът се записва. Така винаги разполагаме с информация, която помага за оптимизиране на продажбите. Това могат да го правят всички. Не изисква средства, нито кой знае колко време. А съветът към колегите – правете това, което не правят останалите, предлагайте нови модели, ако искате да сте интересни, ако искате повече клиенти. С една и съща стока това няма как да стане. Нещата си имат логика, която трябва да се спазва.  Говорихме за лесния път – да продаваш модели или стока като съседа, защото на него му върви. Но така се изконсумират идеите и клиентът губи интерес. Чувала съм коментари: „В Димитровград на пазара?  Ами там навсякъде е едно и също!” Не бива да е така,  подобно отношение работи срещу всички нас.



-   Много търговци се оплакват от кризата и от това, че са принудени да свиват производството, да съкращават персонал. При вас как е?



-   Ние имаме ръст на оборотите в сравнение с миналата година. Но това се дължи на многото нови артикули, които пуснахме. А и открихме още магазини. Кризата си е криза, работата си е работа, тя не бива да спира. Гледаш ли само негативно не може да постигнеш успех. Напротив, трябва да се работи повече и по-качествено. Кризи е имало и през военно време. И търговия е имало тогава. Япония пък ни дава прекрасен пример сега. Дошлото – дошло, изправиха се на крака след земетресението, обединиха се и започнаха да възстановяват разрушеното.



Цялото интервю - във в-к "На пазар в Димитровград" в събота   



автор: Интервю на Христо ЦВЕТКОВ
добави: Twitter Google Yahoo
Мъжете и есента
Зеленото е модерното през този сезон
21.09.2014 | На фокус
Днес е типичнен есенен ден - влажно и хладно. Пазарът обаче е оживено място, защото хората започват да избират дрехи за сезона. Добрите съпруги вече подновяват или обогатяват гардероба на половинките си. Хубаво е да знаят, че тази година модният цвят за мъжете е зеленият. Той е актуален във всякакви нюанси и за всички видове облекла - включително и връхни. По-смелите могат да се доверят на дизайнерите и да потърсят за половинката си дрехи в...
Рекламата търси място на димитровградския пазар
Все повече търговци й отдават значение
20.09.2014 | На фокус
Добрият търговец знае - стоката се продава по-лесно, ако е в добър търговски вид, ако има реклама за нея, ако е поднесена в хубава опаковка. Далеч във времето останаха смачканите дрехи, които ни предлагаха понякога и без опаковка. Прави впечатление, че навлизащите в професията търговци отделят средства и време за рекламиране на стоките си. При обиколка на Неделен пазар ще видите, че все повече стават магазините, които имат естетически вид: чисти,...
Маратонки, якета и дънки - хит на пазара
Днес най-много се търсят тези стоки
19.09.2014 | На фокус
Късно снощи започна петъчната търговия. На паркингите около Неделен пазар можеха да се видят бусове и коли с регистрация от всички краища на страната. Всеки от търговците тръгна по познати маршрути, за да напазари по най-бързия начин, за да тръгне по обратния път. Петъкът седмицата храни, мъдрува търговец от Кърджалийско. От години зареждам магазина си със стоки от този пазар. Отначало ходех на Илиянци, но там хем е далеко, хем алъш-вериша по - не...
Четвъртък, ден за подготовка на пазара
Търговци се стягат за клиентите си, пристигащи утре
18.09.2014 | На фокус
Разходката по пазара днес е приятна, защото няма обичайната навалица и макар да имат работа, стопаните му могат да отделят минута-две за разговор. - Нали виждате какво правим - обичайните неща: почистване, приготвяне на помещенията и стоката - казва домакинята на павилион за скара. - Всичко иска ръка - трябва да се измият и скарите, и съдовете, да се изперат покривките, да се заредят оливерниците... И докато обяснява, жената сръчно мие стъклата...
Започва обновлението на административните сгради на неделен пазар
ремонт ще модернизира "старите" постройки
17.09.2014 | На фокус
Днес се сложи началото на ремонта, който предстои в административните сгради на Неделен пазар. Години наред тук не е правено нищо и се налага обновяване и модернизиране на помещенията, казва директорът Димитър Вълчев. ОТ няколко дни строителите изграждат нов покрив. Предстои реконструкция на сервизните помещения, които са морално остарели. След това ще бъдат пребоядисани и офисите в Касов салон. Ще бъде изграден съвременен салон за плащане...
Майстори-занаятчии и търговци днес си поделят пазара
Гостите му съчетават пазаруването с посещението на павилионите с експонати
13.09.2014 | На фокус
Днес на Неделен пазар има още една атракция - Панаирът на занаятите. След пазаруването повечето от посетителите минават през шатрите, разположени на площада пред спортна зала "Младост". Там домакивните могат да се порадват на шарените съдове и гърнета за гозби, на медните сувенири за стена, на бижутата - ръчна изработка, на дървените инструменти и разнообразни носии... Пъстро и хубаво е, а авторите на създаденото с ръце и талант с...
Два от новите магазини отвориха врати
Собствениците им се надяват на повече клиенти на оживеното място
12.09.2014 | На фокус
Днес започнаха работа два от новопостроените павилиони в района на пасарелката. Собствениците им казват, че са доволни от модерния дизайн и мястото, където се намират те. - Ние предлагаме детски облекла - казва собственикът на единия от павилионите. - Макар че работим за първи ден, хората идват, разглеждат, избират, правят покупки. Ние сме точно на пътя и всеки спира, което е хубаво. - Нашата фирма е ориентирана към младите хора - продаваме...
От утре започва Панаирът на занаятите
За трета година майстори от страната ще представят свои експонати пред жителите на града
11.09.2014 | На фокус
Пространството пред спортна зала "Младост" утре ще бъде терен за майсторите-занятчии от 17 града на страната. За трета поредна година членовете на майсторски задруги ще представят пред жителите на Димитровград, търговците и гостите на Неделен пазар своите експонати. 29 майстори на 12, 13 и 14 септември ще подредят създаденото с талант и ръце. Част от тях вече са участвали в Панаира. За пръв път свои произведения ще изложат занаятчии от Шумен,...
Пазарът непрекъснато се благоустроява
Скоро ще отворят врати още шест павилиона
10.09.2014 | На фокус
Наскоро ще отворят врати още шест търговски обекта на Неделен пазар. Те са разположени в района в близост до пасарелката. В момента се довършва вътрешната им уредба. Гостите и търговците на пазара ще се радват на модерното заведение за обществено хранене в района на бившата автогара. В съседство се изгражда и павилион за бързи закуски. Обектите, разположени в близост до сектор "А", са собственост на търговци от Димитровград, чиито...
Якето - делнично и празнично, практично и елегантно облекло
Търговците на Неделен пазар вече предлагат разнообразие от тази стока
07.09.2014 | На фокус
Паднаха първите дъждове, намаля силата на слънцето, утрините са хладни... Остават броени дни до астрономическата есен. Идва времето на елегантната и практична, винаги модерна връхна дреха - якето. То може да бъде от плат и кожа. Предпочитат го и мъже, и жени на всяка възраст, защото е удобно и елегантно облекло, и може да се съчетае с всяка дреха. Търговците на Неделен пазар вече предлагат кожени якета. Има всякакви размери и разнообразие от...
Страница: 123456>>
Община "Димитровград"
Всички права запазени © 2014